Bremsekaliber bag og foran til bil
Hvor køber man bil kaliber til en god pris? Hos AUTODOC!

Kaliber, bremse i mærke kvalitet: Top fabrikanter
Kaliber til Top bilfabrikanter
Kaliber til populære bilmodeller
AUTODOC Bedst sælgende: Kaliber, bremse til en rimelig pris
De bedst sælgende udskiftningsdele fra Bremsekaliber sektionen. Vi har et stort udvalg af reservedele fra forskellige mærker til Bremsekaliber og andre lavpris tilbud i vores udvalg af dele










Bil Kaliber bag og foran: Hvilket mærke er bedst?
Ifølge vores kunder kommer de bedste reservedele i produktkategorien Kaliber, bremse bag (venstre og højre) fra følgende mærker:
- ABE
- TRW
- NTY
- DACO Germany
- ABAKUS
Bremsekaliber: Hvor meget koster dette produkt?
Prisen på bildele inden for kategorien Bremsekaliber varierer fra 320 kr. til 3812 kr., afhængigt af køretøjstype, producent og produktspecifikationer.
Udskiftning af Bremsekaliber: Video reparationsvejledning
Sådan udskifter du foreste bremse kaliber på VW GOLF 4 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006 [GUIDE] | AUTODOC På vores hjemmesi...
Trin-for-trin Lærevideo til gør-det-selv bilreparation. Bliv en amatørmekaniker med Autodoc.
Bremsekaliber: nyttige oplysninger
De bedstsælgende produkter: | |||||
---|---|---|---|---|---|
179785 | 8AN 355 799-931 | 131-04-392 | CZH1183 | 131-04-015 | 430362 |
Til populære bilmærker: | |||||
VW | FORD | PEUGEOT | BMW | TOYOTA | MERCEDES-BENZ |
Bremsekaliber – tekniske oplysninger | |||||
Bremsesystem | til bremseskivetykkelse [mm] | Monteringsside | |||
ATE | LUCAS | 24 | 9 | Bagaksel venstre | højre foraksel |
BOSCH/BENDIX | TRW | 10 | 10,8 | Bagaksel højre | venstre foraksel |
Bosch | Lucas | 9,5 | 22 | bagved akslen | oppe |
Få mere at vide om Bremsekaliber - driftsmetode, diagnosticering, årsager til fejl og udskiftningsintervaller
Skivebremse kaliber er en del af bremsesystemet. Delen giver det nødvendige tryk til bremsning.
Typer af skivebremse kalibreFlydende holder. Sidder på low-end bil modeller. Designet er simpelt, men det er ikke effektivt nok til sportsvogne og tunge biler.
Fast holder. Ved hjælp af et mere kompleks design, øges effektiviteten af delen. Prisen for denne del er højere end ved det første tilfælde.
Konstruktionen af skivebremse kaliberKaliberen er en konstruktion, der trykker skoen mod bremseskiven, når der trykkes på pedalen. Det er den eneste bevægelige del på bremsen, og bremseydelsen afhænger på mange måder af delen.
Når du trykker på pedalen, er der et tryk i den hydrauliske slange, som driver kaliber-stemplerne, der trykker bremseklodserne mod skiven. Som resultat heraf, bremser bilen. En anden vigtig funktion for kaliberen er, at holde klodserne parallelle med skiven. Ellers vil bremse-effekten blive reduceret og sliddet på klodsernes overflade vil blive ujævn.
Tips til håndtering af skivebremse kaliber- Det anbefales at inspicere delen og hele bremsesystemet for lækager månedligt. Men bør specielt lægge mærke til forbindelsen ved slangen med en kaliber.
- Du bør mindst foretage en komplet udskiftning af bremsevæsken hvert andet år. Dette skal gøre på grund af dens egenskab for at absorbere skidt, der drastisk påvirker ydeevnen for systemets dele.
- Når man udskifter bremseklodser, skal man inspicere dem for ujævnt slid. Ujævnt slid indikerer, at bremseskive kalibrene ikke virker som de skal.
Levetiden for kalibre afhænger af driftsforholdene for bilen. Blid bremsning, rettidig service og optimal opbevaringsforhold for bilen, vil øge levetiden for bremsesystemet.
Fejl på skivebremse kaliber- deformation af delen;
- forskydning af kaliberen;
- løst beslag;
- fejl på stempel pakninger;
- rust på delens overflade.
- bilen trækker til den ene side under bremsning;
- pedalen trykkes for hårdt eller for blødt;
- bremsen vibrerer, når der trykkes på den;
- bagbremser låser, når de udsættes for stort tryk;
- bremserne slæber.
- utidig og uprofessionel service af bremsesystemet;
- slid på delene;
- ved brug af komponenter i lav kvalitet;
- system lækage;
- aggressiv kørestil;
- beslag løsnes.
I tilfælde af mindre skader, kan man selv udføre reparationen af disse elementer af bremsesystemet. Grunden til at kalibre sætter sig fast, eller ikke virker ordentligt kan være skidt, fremmede objekter, rust på overfladen og ved tilstedeværelsen af smøremidler. For at fjerne en del, skal du:
- hæve bilen med en donkraft eller lift.
- fjern hjulet;
- skru kaliber beslaget af;
- fjern delen uden at adskille den fra kanelen med bræmsevæske.
Hvis problemet kræver seriøs reparation, anbefales det at kontakte et service center.
Udskiftning af bremsekalibre sker, når der sker seriøs mekanisk skade på delen. Ved mangel af erfaring anbefales det ikke, at gøre det selv, for ikke at forårsage skader på integriteten af systemet.
Autodoc: hurtigt og nemtPå vores side er processen med at finde de rigtige dele, gjort så simpel som muligt. Det er kun nødvendigt at indtaste bilens mærke, model og modificering af din bil. Brug ikke for meget tid, foretag køb på Autodoc med få klik! Har du stadig spørgsmål? Vi hjælper dig glædeligt!
FAQ
Den førstnævnte type af dele har et simpelt og kompakt design. De installeres på budgetbiler med mindre kraftige motorer. Disse produkter er billige og nemme at vedligeholde. De egner sig dog ikke til aggressiv kørsel. Derudover nedslides deres indre bremseklodser hurtigere end de ydre, da disse aktiveres hurtigere.
De fikserede komponenter installeres på tunger SUV’ere og højtydende sportsvogne. De er ikke udsatte overfor hurtig overophedning og de har et pålideligt design. Sådanne dele er dog dyre og vedligeholdelsesomkostningerne er højere.
For at gøre dette, har du brug for:
- en løfteanordning til at hæve bilen;
- hjulstopper;
- et sæt ringnøgler;
- en flad og en Phillips skruetrækker;
- et stempeloprulningsværktøj;
- tænger
- bremsevæske af den type fabrikanten anbefaler;
- en beholder med at rør til restvæske.
Proceduren afhænger af bilmærke og den aksel delene er monteret på. Du kan finde detaljerede instruktioner i din bil værkstedsmanual. Den består som regel af følgende trin:
- Parker bilen på en jævn overflade.
- Træk håndbremsen.
- Put hjulstopklodser under hjulene og løsn hjulboltene.
- Åbn motorhjelmen og skru hætten af bremsevæsketanken.
- Hæv bilen og skru hjulboltene af.
- Tag hjulet af.
- Tryk stemplet ind i kaliberen.
- Tag bremseslangen af.
- Træk bremseklodserne væk fra skiven.
- Skru fastgørelseselementerne af kaliberen og tag den af styrekuglen.
Advarsel! Træk aldrig håndbremsen før du fjerner komponenterne på bagakslen.
Der to grundlæggende produkttyper, der bruges til smøring af delene: spray og pasta. De bibeholder deres virkeegenskaber ved selv høje temperaturer og selvom de udsættes for fugt og servicevæsker. De er som regel oliebaserede og er tilsat metalpartikler. Smøremidlerne kan inddeles i 3 hovedtyper:
- Til høje temperaturer og som modvirker fastsætning. Disse kan være kobberbaserede, baseret på molybdændisulfid eller have en kompleks opskrift. De bruges til smøring af styrestifterne. Påfør aldrig disse produkter på bremseklodsernes arbejdsflade. Denne type repræsenteres af produkterne fra Liqui Moly, Mannol, Textar og andre mærker.
- Mineralske. Disse indeholder bentonit og fedtsyrer. Produkterne er designet til biler der bruges til bykørsel. Denne type smøremidler produceres for eksempel af Teroson mærket.
- Syntetiske. Disse smøremidler indeholder flere oxidationshæmmere og slidforbyggende additiver. De bibeholder deres virkningsegenskaber indenfor et stort temperaturområde: fra −40 til +300° С. De egner sig til behandling af alle bevægelige dele. Du kan finde disse i Permatex og TRW’s produktionssortimenter.
Tillid til internethandel! Du kan uden forklaring returnere en bremsekaliber inden for 200 dage efter købet og få dine penge tilbage. Hvordan? Vælg blot Sikker Bestilling ved betaling. Tjenesten koster kun 43,00 kr..
AUTODOC bekymrer sig for dig! Hver ordre fra 1200 kr. værdi af vare, er inklusiv gratis fragt i Danmark.
*Gælder ikke store bildele