Bremseskiver til din bil
Bestil billigt Bremseskiver
-
Sikker bestilling 200 dage
-
En praktisk app til at købe bildele
-
Videoer med bilreparation

Sådan udskifter du bremseskiver bagtil og bremseklodser bagtil på PEUGEOT 307 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 [GUIDE] | AUTODOC På...
Trin-for-trin Lærevideo til gør-det-selv bilreparation. Bliv en amatørmekaniker med Autodoc.
Bremseskiver til Top bilfabrikanter
Bremseskiver i mærke kvalitet: Top fabrikanter
Bedst sælgende produkter: Bremseskiver
Bremseskiver fra 108 producenter til priser fra 38,97kr. til 9217,28kr.
De bedstsælgende produkter: | |||||
---|---|---|---|---|---|
08.7165.11 | 1031670 | 09.8695.14 | 08.B413.11 | 08.6911.14 | 09.A968.24 |
Fra populære producenter: | |||||
RIDEX | BREMBO | BOSCH | TRW | FEBI BILSTEIN | ATE |
Til populære bilmærker: | |||||
VW | PEUGEOT | FORD | TOYOTA | AUDI | BMW |
Bremseskiver – tekniske oplysninger: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Diameter [mm]: | Bremseskivetykkelse [mm]: | Tillægsartikel/Yderligere info. 2: | |||
230 | 298 | 9 | 10 | med skruer | uden ABS-sensorring |
266 | 272 | 22 | 23 | uden hjullejesæt | uden skruer |
245 | 258 | 24,9 | 26 | med hjullejesæt | med ABS-sensorring |
Få mere at vide om Bremseskiver - driftsmetode, diagnosticering, årsager til fejl og udskiftningsintervaller.
Bremseskiven er et komponent i bremsesystemet, der er ansvarlig for at bremse og stoppe et køretøj. På grund af vedvarende termisk påvirkning, er bremseskiver lavet af holdbart materiale.
Typer af bremseskiverEfter type af materiale:
- Støbejern.
- Carbon.
- Keramisk.
Efter tilstedeværelsen af ventilation:
- Ventileret. De består af to plader, med et mellemrum mellem.
- Uventileret. De er en solid plade med perforeringer, indsnit, eller uden dem.
Efter type af perforering:
- Med gennemgående huller. En meget effektiv køling, afleder udstødningsgasser og forbrændingsprodukter. Dog, er de ikke så holdbare.
- Med de dybe huller. Har en lang levetid.
Levetiden på bremseskiven afhænger af materialet de er lavet af, og kørestil. Ofte er det nødvendigt at udskifte bremseskiverne, hver anden gang man udskifter klodserne, hvilket er ved 30-40 tusind kilometer. Præcis anbefaling til udskiftningsfrekvens for skiver, er angivet i de tekniske specifikationer for køretøjet.
Funktionsfejl på bremseskiver- ridser på overfladen;
- deformation og slid på bremseskiven;
- ujævn tykkelse på delen;
- forekomst af revner på skiven;
- beskadigelse af dele.
- bilen afviger fra køreretningen, når man bremser;
- der kommer en pibelyd og en raslen, når man bremser;
- bremsepedalen vibrerer, når du trykker på den;
- betydelig forøgelse af bremselængde.
- omfattende slid på dele;
- forlænget udsættelse for skidt;
- installering af ske, med klodser af lav kvalitet;
- mekaniske skader;
- systematiske hårde opbremsninger.
Ved første tegn på fejl, skal du måle tykkelsen af skiven med en kaliber. Afvigelsen fra de originale værdier, kan være fra 1-3 mm.
Man kan opnå forlænget levetid på bremseskiven, ved at slibe den. Specialudstyr fjerner de små revner og grater, og giver den samme tykkelse på hele delen. Det skal huskes, at dette er en midlertidig løsning, du skal stadig udskifte skiverne.
Udskiftning af bremseskiverDet er nemt at installere nye dele. Dette kan man selv gøre. For at udskifte skiven, skal du:
- Hejse bilen ved hjælp af en hydraulisk lift, eller en donkraft. Fjern bolten og fjern hjulet.
- Fjern kaliberen ved at skrue skruerne af, der sidder på bagsiden af delen.
- Hvis det er nødvendigt, skal du fjerne kaliberens beslag.
- Fjern skiven ved at skrue beslaget af navet.
- Installer den nye bremseskive.
- Sikre kaliberens beslag, installer kaliberen, hjulet og sænk bilen.
- Vi har et stort udvalg af produkter.
- Vi garanterer kvaliteten af hver enkel reservedel.
- Vi tilbyder behagelige bestillings- og betalingsformularer.
- Vi har forberedt aktive kampagner og special tilbud til dig.
- Vi tilbyder en hurtig og sikker forsendelse.
- Support medarbejdere kan hjælpe dig i enhver situation.
Hvis du kan mærke rystelser og vibrationer når du bremser, eller kan høre en kraftig hylelyd, så er det sandsynligvis blevet tid til at skifte dem. For at sikre at problemet forårsages af disse komponenter, skal du inspicere dem for skader: de må ikke have revner, huller eller være skæve. Mål også deres tykkelse.
Fabrikanterne skærer som regel in slidindikatorrille i skivens overflade, der hjælper dig med at overvåge slitagen. Udskift delene hvis disse mærker ikke længere er synlige. Den minimale tykkelse kan også være markeret på skivens kant. Mål denne værdi med en kalibermåler og sammenlign den med den bilfabrikanten har angivet.
Den tilladte slitage afhænger af delenes mærke og type. Denne værdi kan variere for konventionelle (solide), ventilerede, hullede og bølgede[2] dele. Den bør som regel være indenfor området på 1.5–3.0 mm.
For at gøre dette, har du brug for:
- En lift.
- Et sæt skrue- og ringnøgler.
- En flad og en stjerneskruetrækker.
- Nye bremseklodser, da disse skal skiftes sammen med skiverne.
A detailed procedure is listed in your car’s workshop manual. The general steps are as follows:
- Træk håndbremsen.
- Løsn hjulboltene.
- Hæv bilen.
- Skru hjulboltene af og tag hjulet af.
- Tryk bremsekaliberens stempler ind.
- Fjern fastgørelsen der forbinder bremsekaliberen til styrekuglen og fjern kaliberen. Undgå at vride bremseslangen samt at belaste den for meget.
- Skru fastgørelseselementerne af.
- Fjern den gamle del fra hjulnavet.
- Påfør beskyttelsesfedt på den nye del, fjern overskydende produkt med en klud.
- Installer den nye komponent, fastgør den med låseskruer og saml alle andre komponenter i omvendt rækkefølge.
Dræn bremsesystemet, når du er færdig med installationen.
Da bilens foraksel udsættes for en større belastning under bremsning, nedslides bremseskiverne i for hurtigere og skal skiftes oftere. Det er derfor ikke nødvendigt at skifte alle 4 dele samtidig. Vi anbefaler at man skifter komponenterne i par, samt at man skifter bremseklodserne samtidig, uanset hvor slidte disse er. Under de første 150-200 kilometer, hvor komponenten slides til, er det vigtigt at undgå kraftige og pludselige opbremsninger.
Når man køber nye reservedele, skal man tage bilens driftsforhold og din individuelle kørestil med i betragtningen. Komponenterne inddeles i tre priskategorier:
- Budget. Denne indeholder produkter fra Ridex, Japanparts, Febi og nogle andre mærker. Disse dele er optimale for en rolig bykørsel. De er billige.
- Middelpris. Produkterne fra A.B.S., Ferodo, Metzger, VAICO, Delphi Technologies og andre virksomheder, hører til denne kategori. Disse kombinerer en god kvalitet med en rimelig pris og egner sig til dynamisk kørsel i by og på motorvej.
- Luksus. Disse tæller produkterne fra Brembo, Zimmermann, Hella, Bosch, Textar og TRW. Skiverne fremstilles af kraftige materialer ved hjælp af banebrydende teknologier, og de kan holde til ekstreme belastninger. Disse dele er dog dyre.
Ved byforhold bør man bruge borede og hullede dele, hvis:
- Du foretrækker en aggressive kørestil. Brat acceleration og bremsning forårsager en overophedning af samlingen og gør det nødvendigt at fjerne slidprodukter fra bremseklodserne effektivt. Hullede og borede dele er den bedste løsning i dette tilfælde.
- Du ejer en tung SUV eller en pickup. Grundet køretøjets høje vægt, overophedes og nedslides delene hurtigere. Borede komponenter leder varmen væk mere effektivt, så de er at foretrække på denne type bil.
- Hvis du ønsker at give din bil et mere sporty udseende. Disse dele ses tydeligt gennem hjulfælgene og giver din bil en unik stil.
Vil heller give lidt mere og håbe på de holder bedre