• SHOP
  • CLUB
Prøv premium konto
0
Min garage
Tilføj køretøj
0
Vare(r) #75-2757
0,00 kr.
Din indkøbsvogn er tom

TD4, TDV6, TDV8

Indholdsfortegnelse

  1. TD4
  2. TDV6
  3. TDV8

TD4, TDV6, TDV8 er turboladede dieselmotorer fra Land Rover som er udstyret med common rail indsprøjtningssystemet.

TD4

I 2001 lancerede man første generation af TD4 motorer. BMW M47R motoren var udgangspunktet. Firecylinders inline turboladede dieselmotorerne havde en volumen på 2,0 og 116 hk. De overholdt Euro 3 miljøstandarderne. De blev brugt i første generation Land Rover Freelander modellerne.

2. generation TD4 motorerne blev designet af PSA Peugeot Citroën sammen med Ford Motor Company og har været i produktion siden 2005. Firecylinders inline motoren var på 2,2 liter og havde 150 hk. Turboladeren og den elektroniske styreenhed var af varierende konstruktion. Motorerne havde et common rail indsprøjtningssystem fra Bosch og overholdt Euro 4 miljøestandarderne.

TDV6

I 2005 resulterede samarbejdet mellem Ford Motor Company og PSA Peugeot Citroёn i en 2,7 liter TDV6 motor med 187 hk. V-shape motoren havde 6 cylindre og overholdt Euro 4 standarden. Ligesom 2. generation TD4 motorerne havde TDV6 en elektronisk styret turbolader. Motoren blev brugt i modeller såsom 3. generation Land Rover Discovery og Range Rover Sport.

I 2009 blev TDV6 motoren opgraderet. Alle motorer blev 3,0 liter twin-turbo. Bilejere kunne vælge mellem motorer med 208, 245, 254 og 271 hk.

TDV8

I 2006 lancerede PSA Peugeot Citroёn og the Ford Motor Company TDV8. Twin-turbo 8-cylinders V-shape dieselmotoren var på 3,6 liter og ydede 272 hk. Motoren blev brugt i Land Rover, Range Rover og Land Rover Sport modellerne.

I 2004 lancerede man 4,4 liter TDV8 motoren. Den kom op på 308 hk. De overholdt Euro 4 miljøstandarderne.

Populære opslag

Abonner modtag vores nyhedsbreve

Udfyld din e-mailadresse for at få de seneste nyheder og tips: