• SHOP
  • CLUB
Prøv premium konto
0
Min garage
Tilføj køretøj
0
Vare(r) #
0,00 kr.
Din indkøbsvogn er tom

Peugeot 206 motorer

Indholdsfortegnelse

  1. Peugeot 206 Generation I (1998-2009)
    1. Peugeot 206 benzinmotorer: Generation I (1998-2009)
    2. Peugeot 206 dieselmotorer: Generation I (1998-2009)
  2. Peugeot 206 Generation II (2009-2012)
    1. Peugeot 206 benzinmotorer: Generation II (2009-2012)
    2. Peugeot 206 dieselmotorer: Generation II (2009-2012)
  3. Konklusion: De bedste Peugeot 206-motorer i alle generationer

Peugeot 206 blev lanceret i 1998 som efterfølger til den legendariske 205 og udviklede sig til en af de mest succesfulde små biler i Europa. I løbet af to generationer tilbød Peugeot 206 et bredt udvalg af motorer fra økonomiske benzinmotorer til kraftfulde dieselmotorer med en teknologisk udvikling, der spændte fra simple atmosfæriske motorer til moderne common-rail-dieselmotorer.

Peugeot 206 Generation I (1998-2009)

Peugeot 206 Generation I (1998-2009)

Den første generation af Peugeot 206 kendetegnede segmentet for små biler i over et årti og bød på et bredt udvalg af gennemprøvede motorer. Med korrekt vedligeholdelse nåede de fleste Peugeot 206-motorer nemt op på 200.000 til 300.000 kilometer, hvor de robuste 1,4-liters benzinmotorer og de senere HDI-dieselmotorer blev anset for at være særligt holdbare. Typiske reparationer skulle foretages efter 120.000 kilometer, især tændspoler på benzinmotorerne og indsprøjtningsdyser på dieselmotorerne. Den absolutte topmotor i denne generation var 2.0 HDI med 90 hk, som på optimal vis kombinerede økonomi, pålidelighed og tilstrækkelig kraft. Teknologisk set satsede Peugeot på velafprøvede enheder, og introduktionen af HDI-dieselteknologien fra 2001 var en vigtig milepæl.

Peugeot 206 benzinmotorer: Generation I (1998-2009)

Peugeot 206's benzinmotorprogram bestod af forskellige slagvolumenklasser fra 1,1 til 2,0 liter. Indgangsmotoren var en 1,1-liters motor med 44 kW (60 hk), efterfulgt af den populære 1,4-liters enhed med 55 kW (75 hk). Disse mindre Peugeot 206-motorer viste sig at være usædvanligt pålidelige og økonomiske med kun lejlighedsvise problemer med tændspolerne efter et højt kilometertal. Den 1,6-liters motor med 80 kW (110 hk) gav mere kraft, men var tilbøjelig til at få problemer med toppakningen, når den blev overophedet. For sportslige bilister var der 2,0-liters motoren med 100 kW (136 hk), som primært blev brugt i GTI, men som var mere udsat for fejl på grund af sin kompleksitet.

Peugeot 206 dieselmotorer: Generation I (1998-2009)

Peugeot 206-dieselmotorerne var i begyndelsen domineret af den gennemprøvede 1,9-liters diesel uden turbolader med 51 kW (70 hk), som var støjende og træg, men ekstremt robust. Fra 2001 introducerede Peugeot moderne HDI-teknologi: 1,4 HDI med 50 kW (68 hk) og 2,0 HDI med 66 kW (90 hk) tilbød betydeligt bedre køreegenskaber med lavere brændstofforbrug. Peugeot 206 2.0 HDI udviklede sig til den mest pålidelige motor i hele modelprogrammet - især varianterne med common rail-indsprøjtning og partikelfilter, der blev produceret fra 2002 og frem, viste sig at være meget holdbare. Disse HDI-motorer opnåede et brændstofforbrug på kun 4,2 til 4,8 liter pr. 100 kilometer og tilbød en fremragende kombination af økonomi og pålidelighed.

Peugeot 206 motor Effekt Brændstofforbrug Typiske svagheder Vurdering
1.1 benzinmotor 60 HK 6,5-7,0 l/100 km Lejlighedsvis tændspoler God
1,4 benzinmotor 75 HK 6,8-7,2 l/100 km Meget robust, sjældent problemer Meget god
1.6 benzinmotor 110 HK 7,5-8,0 l/100 km Overophedning af toppakning Gennemsnitlig
2.0 benzin GTI 136 HK 8,2-8,8 l/100 km Kompleks, tilbøjelig til defekter Moderat
1,9 diesel 70 HK 5,5-6,0 l/100 km Højlydt, træg, men robust Gennemsnitlig
1,4 HDI 68 HK 4,2-4,6 l/100 km Indsprøjtningsdyser efter 200.000 km God
2.0 HDI 90 HK 4,4-4,8 l/100 km Meget pålidelig, økonomisk Meget god

Peugeot 206 Generation II (2009-2012)

Peugeot 206 Generation II (2009-2012)

Anden generation af Peugeot 206, også markedsført som 206+, var en revideret version af den oprindelige og fokuserede på gennemprøvede, omkostningseffektive motorer. Denne generation nåede også op på 200.000 til 300.000 kilometer med korrekt vedligeholdelse, selv om motorområdet var væsentligt reduceret. Større reparationer forventes typisk efter 150.000 kilometer, primært på sliddele som vandpumpe og kobling. Den bedste motor i denne generation var 1,4 HDI med 70 hk, som tilbød den gennemprøvede HDI-teknologi i en optimeret form. Teknisk set satsede Peugeot på kontinuitet og undgik risikable nyudviklinger, hvilket gavnede driftssikkerheden.

Peugeot 206 benzinmotorer: Generation II (2009-2012)

Peugeot 206's benzinmotorprogram blev reduceret til to gennemprøvede enheder: 1,1-liters motoren med 44 kW (60 hk) og 1,4-liters motoren med 55 kW (75 hk). Begge Peugeot 206-motorer stammede fra den første generation og blev kun revideret i detaljer. Den 1,4-liters motor viste sig fortsat at være den mest pålidelige benzinmotor i serien med minimale problemer og lave vedligeholdelsesomkostninger. Kun tændspolerne havde en tendens til at svigte efter 150.000 kilometer, hvilket kunne mærkes i form af ustabil tomgang og tab af kraft.

Peugeot 206 dieselmotorer: Generation II (2009-2012)

Anden generation af Peugeot 206-dieselmotorer fokuserede på den gennemprøvede 1,4 HDI, som nu blev tilbudt med 51 kW (70 hk). Denne Peugeot 206 HDI-motor nød godt af erfaringerne fra den første generation og tilbød optimeret common-rail-indsprøjtning med forbedret effektivitet. Brændstofforbruget var kun 4,0 til 4,4 liter pr. 100 kilometer, samtidig med at den var meget pålidelig. Problemerne opstod primært med indsprøjtningsdyserne, som skulle udskiftes efter 200.000 til 250.000 kilometer - en typisk sliddel i HDI-motorer.

Peugeot 206 motor Effekt Brændstofforbrug Typiske svagheder Vurdering
1.1 benzinmotor 60 HK 6,3-6,8 l/100 km Tændspoler efter 150.000 km God
1,4 benzinmotor 75 HK 6,5-7,0 l/100 km Meget robust, gennemprøvet Meget god
1,4 HDI 70 HK 4,0-4,4 l/100 km Indsprøjtningsdyser, ellers pålidelige Meget god

Konklusion: De bedste Peugeot 206-motorer i alle generationer

Udviklingen af Peugeot 206-motorerne viser et konsekvent fokus på pålidelighed og økonomi. Mens benzinmotorerne imponerede med deres enkelhed og robusthed, revolutionerede HDI-dieselmotorerne småbilssegmentet med deres kombination af økonomi og ydelse. De gennemprøvede enheder fra den første generation satte standarder, som blev videreført med succes i den anden generation.

  • Bedste Peugeot 206 benzinmotor:

Peugeot 206 1,4-liters benzinmotor (75 hk) tilbyder den bedste kombination af pålidelighed, økonomi og tilstrækkelig kraft til hverdagsbrug.

  • Bedste Peugeot 206 dieselmotor:

Peugeot 206 2.0 HDI (90 hk, Generation I) kombinerer høj pålidelighed med fremragende økonomi og tilbyder samtidig de bedste køreegenskaber i dieselprogrammet.

  • Bedste Peugeot 206 allrounder:

Peugeot 206 1,4 HDI (68-70 hk) er det optimale kompromis mellem anskaffelsespris, brændstofforbrug og driftssikkerhed.

Når det gælder vedligeholdelse og reservedele til alle Peugeot 206-generationer, tilbyder AUTODOC et omfattende udvalg af originale kvalitetsreservedele med hurtig levering og ekspertrådgivning.

Populæreste produkter i kategorien:

AUTODOC Bedst sælgende: reservedele til en rimelig pris

-51%
TotalEnergies Quartz INEO FDE 2205313 Motorolie 0W-30, 5l, HC synteseolie (hydro-cracked)
Anmeldelser - 12
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 0W-30
  • ACEA: ACEA C2
  • API: API SN
  • Producentens anbefalinger: Ford WSS-M2C950-A, STJLR.03.5007
  • Indhold [liter]: 5
  • Olie: HC synteseolie (hydro-cracked)
  • Produktserie: Quartz
  • Version: INEO FDE
  • Varenummer: 2205313
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • TotalEnergies: Motorolie
  • Vores pris: 572,00 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
TotalEnergies Motorolie 0W-30, 5l, HC synteseolie (hydro-cracked)
Varenummer: 2205313
sammenlignet med vejl. pris 1177,39 kr.

572,00 kr.
114,40 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
-6%
CASTROL Magnatec C2 15F6C5 Motorolie 5W-30, 4l, Syntetisk olie
Anmeldelser - 77
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C2
  • Producentens anbefalinger: PSA B71 2290
  • Indhold [liter]: 4
  • Olie: Syntetisk olie
  • Produktserie: Magnatec
  • Version: C2
  • Varenummer: 15F6C5
  • Beholdertype: Kannister
  • CASTROL: Motorolie
  • Vores pris: 380,00 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
CASTROL Motorolie 5W-30, 4l, Syntetisk olie
Varenummer: 15F6C5
sammenlignet med vejl. pris 406,29 kr.

380,00 kr.
95,00 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
-63%
ELF Evolution 900 NF 2198877 Motorolie 5W-40, 5l
Anmeldelser - 76
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SL, API CF
  • Producentens anbefalinger: VW 502 00, MB 229.3, VW 505 00
  • Indhold [liter]: 5
  • Produktserie: Evolution
  • Version: 900 NF
  • Varenummer: 2198877
  • Beholdertype: Kannister
  • ELF: Motorolie
  • Vores pris: 334,00 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
ELF Motorolie 5W-40, 5l
Varenummer: 2198877
sammenlignet med vejl. pris 916,49 kr.

334,00 kr.
66,80 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
-5%
LIQUI MOLY Top Tec 4100 3701 Motorolie 5W-40, 5l, Syntetisk olie
Anmeldelser - 78
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN, API CF
  • Producentens anbefalinger: BMW Longlife-04, Ford WSS-M2C917-A, MB 229.31, Porsche A40, DEXOS 2, VW 505 01, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-S2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00
  • Indhold [liter]: 5
  • Olie: Syntetisk olie
  • Produktserie: Top Tec
  • Version: 4100
  • Varenummer: 3701
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • LIQUI MOLY: Motorolie
  • Vores pris: 535,00 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
LIQUI MOLY Motorolie 5W-40, 5l, Syntetisk olie
Varenummer: 3701
sammenlignet med vejl. pris 563,10 kr.

535,00 kr.
107,00 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
MOBIL Super 3000 XE 151453 Motorolie 5W-30, 4l
Anmeldelser - 112
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN, API CF
  • Producentens anbefalinger: DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Ford WSS-M2C917-A, VW 505 00, VW 505 01
  • Indhold [liter]: 4
  • Produktserie: Super
  • Version: 3000 XE
  • Varenummer: 151453
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • MOBIL: Motorolie
  • Vores pris: 354,50 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
MOBIL Motorolie 5W-30, 4l
Varenummer: 151453
354,50 kr.
88,63 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
-64%
ELF Evolution 700 STI 2202841 Motorolie 10W-40, 4l, Delsyntetisk olie
Anmeldelser - 83
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 10W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CF
  • Producentens anbefalinger: MB 229.1, VW 501 01, Fiat 9.55535-G2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00
  • Indhold [liter]: 4
  • Olie: Delsyntetisk olie
  • Produktserie: Evolution
  • Version: 700 STI
  • Varenummer: 2202841
  • Beholdertype: Kannister
  • ELF: Motorolie
  • Vores pris: 219,50 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
ELF Motorolie 10W-40, 4l, Delsyntetisk olie
Varenummer: 2202841
sammenlignet med vejl. pris 611,84 kr.

219,50 kr.
54,88 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
SHELL Helix Ultra Prof AF 550046650 Motorolie 5W-30, 4l
Anmeldelser - 15
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA A5 / B5
  • API: API SL
  • Producentens anbefalinger: STJLR.03.5003, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-D, VW 530 36
  • Indhold [liter]: 4
  • Produktserie: Helix
  • Version: Ultra Prof AF
  • Varenummer: 550046650
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • SHELL: Motorolie
  • Vores pris: 415,00 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
SHELL Motorolie 5W-30, 4l
Varenummer: 550046650
415,00 kr.
103,75 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
RAVENOL VMP 1111122-005-01-999 Motorolie 5W-30, 5l
Anmeldelser - 27
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Producentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.51, MB 229.31, VW 504 00, VW 507 00, Chrysler MS-11106, Fiat 9.55535-S1, Audi V31 748 026, Porsche C30
  • Indhold [liter]: 5
  • Version: VMP
  • Varenummer: 1111122-005-01-999
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • RAVENOL: Motorolie
  • Vores pris: 848,50 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
RAVENOL Motorolie 5W-30, 5l
Varenummer: 1111122-005-01-999
848,50 kr.
169,70 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
-33%
MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 109471 Motorolie 5W-30, 5l
Anmeldelser - 84
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C2, ACEA C3
  • API: API SN
  • Producentens anbefalinger: BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.52, Fiat 9.55535-S1, Fiat 9.55535-S2, MB 229.51, VW 505 01, VW 505 00
  • Indhold [liter]: 5
  • Produktserie: 8100
  • Version: X-CLEAN EFE
  • Varenummer: 109471
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • MOTUL: Motorolie
  • Vores pris: 424,00 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
MOTUL Motorolie 5W-30, 5l
Varenummer: 109471
sammenlignet med vejl. pris 638,22 kr.

424,00 kr.
84,80 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
MANNOL Extreme MN7915-20 Motorolie 5W-40, 20l
Anmeldelser - 50
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CH-4
  • JASO: JASO MA2
  • Producentens anbefalinger: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Indhold [liter]: 20
  • Version: Extreme
  • Varenummer: MN7915-20
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil, Motorcykel
  • MANNOL: Motorolie
  • Vores pris: 789,00 kr.
Detaljer
MANNOL Motorolie 5W-40, 20l
Varenummer: MN7915-20
Se mere
789,00 kr.
39,45 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
MOBIL Super 3000 X1 150565 Motorolie 5W-40, 5l
Anmeldelser - 55
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CF, API SN
  • Producentens anbefalinger: Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, AAE STO 003 B6
  • Indhold [liter]: 5
  • Produktserie: Super
  • Version: 3000 X1
  • Varenummer: 150565
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • MOBIL: Motorolie
  • Vores pris: 389,50 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
MOBIL Motorolie 5W-40, 5l
Varenummer: 150565
389,50 kr.
77,90 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
-6%
LIQUI MOLY Leichtlauf 1310 Motorolie 10W-40, 5l, Delsyntetisk olie
Anmeldelser - 32
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 10W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SL
  • Producentens anbefalinger: MB 229.3, MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00, PSA B71 2294, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Indhold [liter]: 5
  • Olie: Delsyntetisk olie
  • Produktserie: Leichtlauf
  • Varenummer: 1310
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • LIQUI MOLY: Motorolie
  • Vores pris: 378,50 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
LIQUI MOLY Motorolie 10W-40, 5l, Delsyntetisk olie
Varenummer: 1310
sammenlignet med vejl. pris 403,08 kr.

378,50 kr.
75,70 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
ORLEN PLATINUM MaxExpert XD QFS436B10 Motorolie 5W-30, 1l, Syntetisk olie
Anmeldelser - 14
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C2, ACEA C3
  • API: API SN, API CF
  • Producentens anbefalinger: MB 229.51, PSA B71 2290, DEXOS 2, VW 502 00, Fiat 9.55535-S1, VW 505 01
  • Indhold [liter]: 1
  • Olie: Syntetisk olie
  • Produktserie: PLATINUM MaxExpert
  • Version: XD
  • Varenummer: QFS436B10
  • ORLEN: Motorolie
  • Vores pris: 99,49 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
ORLEN Motorolie 5W-30, 1l, Syntetisk olie
Varenummer: QFS436B10
99,49 kr.
99,49 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
MOBIL 1 FS X2 153640 Motorolie 5W-50, 4l
Anmeldelser - 60
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-50
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SP, API CF
  • Producentens anbefalinger: MB 229.3, Porsche A40, Fiat 9.55535-M2
  • Indhold [liter]: 4
  • Produktserie: 1
  • Version: FS X2
  • Varenummer: 153640
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • Tillægsartikel / Yderligere info. 2: til støvede arbejdsforhold
  • MOBIL: Motorolie
  • Vores pris: 469,50 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
MOBIL Motorolie 5W-50, 4l
Varenummer: 153640
469,50 kr.
117,38 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
-21%
LIQUI MOLY Top Tec 4200 3707 Motorolie 5W-30, 5l
Anmeldelser - 121
Produktbeskrivelse
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API SP
  • Producentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Indhold [liter]: 5
  • Produktserie: Top Tec
  • Version: 4200
  • Varenummer: 3707
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • ikke til motorproducent: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Motorolie
  • Vores pris: 505,00 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
LIQUI MOLY Motorolie 5W-30, 5l
Varenummer: 3707
sammenlignet med vejl. pris 646,29 kr.

505,00 kr.
Pris pr. stk
101,00 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger

Populární příspěvky

Abonner modtag vores nyhedsbreve

Udfyld din e-mailadresse for at få de seneste nyheder og tips: