Brændstofsystem autodele
Vælg en bil, ellers risikerer du at købe en vare der ikke passer til din bil. Bemærk venligst at vores søgefunktion kun kan give resultater som er relevant på en særlig køretøjs type.
Brændstofsystem reservedele til bil
Brændstofsystem autodele til Top bilfabrikanter
Brændstofsystem: Dele til de populæreste bilmodeller
Brændstofsystem reservedels - al vigtig information omkring driftsmetode, montering, diagnosticering og levetid
Et køretøjs brændstofsystem er designet til at opbevare og filtrere brændstof, såvel som at overføre det til motorens cylindre. Motorens stabilitet og funktion afhænger af det.
Designet på brændstofsystemet
Brændstofsystemet på forskellige køretøjer kan variere. Den største forskel er, den måde brændstoffet sprøjtes ind på. Ikke desto mindre har hvert køretøj en tank til at opbevare brændstof, et filter til at rense det, en pumpe til at føre det videre til motoren, fremførsel-/ og tilbageløbsrør og sensorer som holder øje med, for eksempel, brændstofniveau eller andre parametre.
Benzinkøretøjer kan have følgende typer af brændstofindsprøjtning:
- Enkeltpunkts-brændstofindsprøjtning (SPI). En enkelt sprøjte leverer brændstof til indsugningen i manifoldet. Det er her blandingen af luft og brændstof dannes.
- Flerpunkts-brændstofindsprøjtning (MPI). Der er en sprøjte for hver cylinder i systemet; brændstof-forsyningslinjen er delt op, ved hjælp af en speciel brændstof fordeler.
- Direkte indsprøjtning. Det inkluderer en højtryks linje med en anden pumpe og et brændstof-grenrør. Brændstof leveres direkte ind i forbrændingskammeret under højt tryk.
- Kombineret brændstofindsprøjtning. Den slags brændstofsystemer er udstyret med høj og lavtryks brændstof grenrør. Højtryks brændstofsprøjter er monteret på forbrændingskammeret, hvorimod lavtryks sprøjter – er i indgangen til manifoldet. Afhængig af motorens tilstand, vælger kontrolenheden metoden til at forsyne brændstoffet.
De følgende typer indsprøjtning er normale i dieselkøretøjer:
- Højtryks brændstofpumpe. Brændstof leveres til sprøjterne ved hjælp af højtrykspumper.
- Enheds sprøjte. De sikrer en brændstof opdelt indsprøjtning direkte ind i forbrændingskammeret. Disse dele aktiveres af knastakslen.
- Almindeligt grenrør. Det indeholder et grenrør og en højtryks brændstofpumpe. Sprøjter er monteret inde i forbrændingskammeret og er forbundet med grenrørene ved hjælp af et højtryks rørsystem.
Funktions tips
- Fyld brændstof på dit køretøj på en troværdig tankstation. Dette vil hjælpe dig med at undgå rust og bundfald i brændstofsystemet, såvel som at undgå at delene bliver forurenede.
- Udskift brændstoffilteret i god tid. Hvis kapaciteten på gennemstrømningen er forhindret, er alle delene på brændstofsystemet udsat for ekstra byrde.
- Hold din brændstoftank mindst halv fuld, specielt når det er koldt. Ellers kan kondens bevirke, at det er svært at starte motoren. Nogle gange begynder tanken at ruste.
- Tilføj en speciel fugtfjerner til brændstoftanken hver sjette måned. Dette er et fremragende beskyttelsesmiddel, som hjælper med at forlænge levetiden på delene.
- Rens sprøjterne jævnligt. I nogle tilfælde skal du bruge et specielt tilsætningsstof til dette. Men det er meget mere effektivt at få dem renset på et værksted.
Tegn på fejl
Besvær med at starte motoren, den reducerede kraft kan skyldes den lave ydeevne fra brændstofpumpen. Motorens fejl i alle tilstande er et tegn på et tilstoppet filter. De samme symptomer kan ses hvis returrøret er deformt. Men det sidstnævnte problem følges op af øget brændstofforbrug. Lugten af benzin, farvede pytter under bilen efter den har været parkeret og ekstremt stort brændstofforbrug, er symptomerne på et utæt system. Tilstoppede sprøjter kan resultere i at motoren sætter ud, usædvanlige lyde og at bilen bevæger sig i ryk.
Årsager til fejl
Problemet opstår for det meste ved brug af brændstof som er af dårlig kvalitet eller forurenet. Det indeholder partikler som tilstopper filteret og andre dele i systemet. Resultatet kan være at pumpen bryder sammen. Vand er også skadeligt, specielt for dieselmotorer: brændstofsystemets dele er lavet af materialer som er tilbøjelige til at ruste. Dette kan forårsage at bevægelige dele går i stå. Udover dette kan gennemstrømnings kapaciteten af sprøjterne og trykregulatoren blive ødelagt.
autodoc.dk: kun bilprodukter af høj kvalitet
I vores online shop kan du altid købe højkvalitets brændstofsystem dele til dit køretøj. De tilbydes til overkommelige priser. Udover dette kan du spare penge på levering.
Top 15 bestsellere fra Brændstofsystem sektionen
Anbefalede reservedele fra Brændstofsystem sektionen. Disse er salgshits. Køb vores bedst sælgende varer, eller opdag et bredt udvalg af andre attraktive tilbud