• SHOP
  • CLUB
Prøv premium konto
0
Min garage
Tilføj køretøj
0
Vare(r) #
0,00 kr.
Din indkøbsvogn er tom

VW Golf 6 Variant motorer

Indholdsfortegnelse

  1. VW Golf 6 Variant -motorer (2009-2013)
    1. VW Golf 6 Variant benzinmotorer (2009-2013)
    2. VW Golf 6 Variant dieselmotorer (2009-2013)
  2. VW Golf 6 Variant-motorer (Facelift 2012-2013)
    1. VW Golf 6 Variant benzinmotorer (facelift 2012-2013)
    2. VW Golf 6 Variant dieselmotorer (facelift 2012-2013)
  3. Konklusion: De bedste VW Golf 6 Variant-motorer

VW Golf 6 Variant etablerede sig som en populær kompakt stationcar fra 2009 til 2013 og tilbød et bredt udvalg af motorer fra økonomiske dieselmotorer til sportslige GTI-enheder. I løbet af de forskellige modelopdateringer fortsatte VW Golf 6 stationcar-motorerne med at udvikle sig og afslørede de karakteristiske styrker og svagheder ved de respektive teknologier.

VW Golf 6 Variant -motorer (2009-2013)

VW Golf 6 Variant -motorer (2009-2013)

VW Golf 6 Variant -generationen var kendetegnet ved introduktionen af nye TSI- og TDI-teknologier, som endnu ikke var fuldt udviklede. Kilometertallet varierede betydeligt afhængigt af motoren: Mens de gennemprøvede TDI-dieselmotorer nemt nåede 350.000 til 450.000 kilometer med korrekt vedligeholdelse, viste de tidlige TSI-benzinmotorer ofte dyre problemer med timingkæder, turboladere eller øget olieforbrug mellem 100.000 og 150.000 kilometer. Større reparationer af motor eller gearkasse skulle typisk foretages mellem 120.000 og 200.000 kilometer. Den absolutte topmotor i denne generation var 2.0 TDI med 140 hk (103 kW), som på optimal vis kombinerede pålidelighed, økonomi og tilstrækkelig kraft. Teknisk set var denne generation kendetegnet ved overgangen til common-rail-diesel- og turboladede benzinmotorer, selv om Volkswagen stadig kæmpede med begyndervanskelighederne ved de nye teknologier. I en markedssammenligning placerede Golf 6 Variant sig i forhold til konkurrenter som Ford Focus Turnier og Opel Astra Sports Tourer som den mest teknologisk avancerede, men også den mest reparationsudsatte løsning.

VW Golf 6 Variant benzinmotorer (2009-2013)

Udvalget af benzinmotorer i VW Golf 6 Variant omfattede både sugemotorer og moderne TSI-enheder. Indgangsmodellen var en 1,6-liters sugemotor med 75 kW (102 hk), som var robust, men ikke særlig moderne. TSI-familien startede med 1,2 TSI (63 kW/86 hk og 77 kW/105 hk), en lille trecylindret motor med turbolader, der var overraskende stærk på trods af sin lille størrelse, men tilbøjelig til at få problemer med timingkæden og turboladeren. 1,4 TSI kunne fås i forskellige effektniveauer fra 90 kW (122 hk) til 118 kW (160 hk) og udviklede sig til den mest problematiske motor i hele serien - revner i styrekæden, ekstremt olieforbrug og skader på turboladeren gjorde den til en kostbar risiko. Topmodellen var 2,0 TSI GTI med 155 kW (210 hk), som var mindre udsat, men som stadig af og til havde problemer med stempelringe og øget olieforbrug.

VW Golf 6 Variant dieselmotorer (2009-2013)

VW Golf 6 Variant-dieselmotorerne var domineret af TDI-familien med common-rail-indsprøjtning. Den mindste var 1,6 TDI med 66 kW (90 hk) og 77 kW (105 hk), som viste sig at være meget økonomisk og pålidelig, men havde lidt for få kræfter til en stationcar. 2,0 TDI udgjorde rygraden i dieselprogrammet med ydelser på 81 kW (110 hk), 103 kW (140 hk) og 125 kW (170 hk). Især VW Golf 6 Variant 2,0 TDI med 103 kW (140 hk) etablerede sig som guldstandarden - den havde fremragende langdistanceegenskaber, et lavt brændstofforbrug på 4,2-4,8 liter og viste sig at være usædvanlig holdbar. Alle TDI-motorer havde partikelfilter som standard og opfyldte Euro 5-normen. Kun den kraftige 170 hk-variant havde af og til problemer med recirkulation af udstødningsgassen og turboladeren, hvis vedligeholdelsen blev forsømt.

Motor Effekt Brændstofforbrug Typiske svagheder Vurdering
1,6 sugemotor 102 HK 6,8-7,2 l/100 km Forældet, træg Gennemsnit
1,2 TSI 86-105 HK 5,1-5,8 l/100 km Taktkæde, turbolader Moderat
1.4 TSI 122-160 HK 5,8-6,5 l/100 km Timingkæde, olieforbrug, turbolader Problematisk
2.0 TSI GTI 210 HK 7,2-8,1 l/100 km Stempelringe, olieforbrug Moderat
1.6 TDI 90-105 HK 4,1-4,6 l/100 km Meget robust, noget svag God
2.0 TDI 110-170 HK 4,2-5,1 l/100 km Lang levetid (140 hk er ideelt) Meget god

VW Golf 6 Variant-motorer (Facelift 2012-2013)

Faceliftet i 2012 bragte primært visuelle ændringer og mindre tekniske forbedringer til VW Golf 6 stationcar-motorerne. Motorprogrammet forblev stort set uændret, men nogle af de svage punkter i de tidlige modeller blev udbedret. Forventningerne til kilometertal steg en smule: TDI-motorerne nåede fortsat nemt op på 350.000-400.000 kilometer, mens de reviderede TSI-enheder blev lidt mere pålidelige, men stadig krævede større reparationer mellem 120.000 og 180.000 kilometer. Den bedste motor var fortsat 2,0 TDI med 140 hk, som nu var endnu mere holdbar takket være optimeret software og forfinede komponenter. Teknisk set fokuserede Volkswagen på at udbedre de mest alvorlige problemer fra forgængerne, især i TSI-motorernes timingkæder. På markedet fortsatte Golf 6 Variant med at være den tekniske pioner, men konkurrenter som den nye Ford Focus Turnier halede betydeligt ind med hensyn til pålidelighed.

VW Golf 6 Variant benzinmotorer (facelift 2012-2013)

De reviderede benzinmotorer i VW Golf 6 Variant fik primært softwareopdateringer og forfinede komponenter. 1,2 TSI'en blev revideret en smule og var nu noget mindre modtagelig for turboladerproblemer, men timingkæden var fortsat kritisk. Den problematiske 1,4 TSI fik forstærkede timingkæder og optimerede stempelringe, hvilket reducerede olieforbrugsproblemerne noget, men ikke eliminerede dem helt. 2,0 TSI GTI fik reviderede stempelringe og var nu mindre udsat for øget olieforbrug, men havde fortsat lejlighedsvise problemer med turboladeren, når den blev kørt sporty.

VW Golf 6 Variant dieselmotorer (facelift 2012-2013)

TDI-motorerne i faceliftet fik hovedsageligt softwareoptimeringer for at opnå bedre emissionsværdier og et lidt lavere forbrug. 1,6 TDI forblev stort set uændret og fortsatte med at vise sig som et økonomisk og pålideligt drev. VW Golf 6 Variant 2,0 TDI nød godt af optimeret common-rail-teknologi og forfinede injektorer, hvilket resulterede i endnu mere jævn kørsel og et minimalt reduceret brændstofforbrug. Varianten med 170 hk fik et mere robust udstødningsgasrecirkulationssystem, som reducerede dets følsomhed over for defekter betydeligt.

Motor Effekt Brændstofforbrug Typiske svagheder Bedømmelse
1.2 TSI (revideret) 86-105 HK 5,0-5,6 l/100 km Tandremskæde (mindre hyppig) Gennemsnit
1,4 TSI (revideret) 122-160 HK 5,6-6,3 l/100 km Olieforbrug (reduceret), timingkæde Moderat
2.0 TSI GTI (revideret) 210 HK 7,0-7,8 l/100 km Turbolader (lejlighedsvis) God
1,6 TDI (uændret) 90-105 HK 4,0-4,5 l/100 km Meget robust God
2.0 TDI (optimeret) 110-170 HK 4,1-4,9 l/100 km Ekstremt holdbar Meget god

Konklusion: De bedste VW Golf 6 Variant-motorer

VW Golf 6 Variant repræsenterede en overgangsperiode i Volkswagens motorudvikling, hvor der blev introduceret nye teknologier, som endnu ikke var helt modne. Mens dieselmotorerne konsekvent var overbevisende og viste sig at være usædvanligt holdbare, kæmpede TSI-benzinmotorerne med karakteristiske problemer, som først blev løst fuldt ud i senere generationer. Selv om faceliftet i 2012 bragte forbedringer, var det ikke i stand til helt at fjerne de grundlæggende svagheder.

  • Bedste VW Golf 6 Variant benzinmotor:

2,0 TSI GTI (210 hk) efter 2012-faceliftet tilbyder den bedste kombination af ydelse og pålidelighed blandt benzinmotorerne, men kræver stadig meget vedligeholdelse.

  • Bedste VW Golf 6 Variant dieselmotor:

2,0 TDI med 140 hk (103 kW) anses for at være en af de bedste dieselmotorer, Volkswagen nogensinde har bygget - usædvanlig holdbar, økonomisk og stærk nok til alle formål.

  • Anbefaling til købere:

Alle, der ønsker at købe en VW Golf 6 Variant, bør helt sikkert vælge en TDI-model, helst 2,0 TDI med 140 hk fra facelift-fasen fra 2012 og fremefter.

AUTODOC tilbyder et omfattende udvalg af originale kvalitetsreservedele med hurtig levering og ekspertrådgivning til vedligeholdelse og reservedele til alle VW Golf 6 Variant-motorer.

AUTODOC Bedst sælgende: reservedele til en rimelig pris

BX-CRI3 BOSCH 0 986 435 360 Indsprøjtningsdyse Common rail, med tætningsring
Anmeldelser - 26
Produktbeskrivelse
  • Tillægsartikel / Yderligere info. 2: med tætningsring
  • Ombytningsdel
  • Brændstofforberedelse: Common rail
  • BOSCH: Indsprøjtningsdyse
  • Varenummer: 0 986 435 360
  • Stand: Renoveret
Detaljer
BOSCH Indsprøjtningsdyse Common rail, med tætningsring
Varenummer: 0 986 435 360
1455,18 kr.
Pris inkl. 25 % moms, Gratis levering
JMJ 1234 Partikelfilter
Anmeldelser - 8
Produktbeskrivelse
  • Vægt [kg]: 8.470
  • Længde [mm]: 1310
  • JMJ: Partikelfilter
  • Varenummer: 1234
  • Vores pris: 4095,84 kr.
Detaljer
JMJ Partikelfilter
Varenummer: 1234
4095,84 kr.
OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Motorolie 5W-30, 5l, Syntetisk olie
Anmeldelser - 81
Produktbeskrivelse
  • Viskositätsklasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN, API CF
  • Producentens anbefalinger: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Indhold [liter]: 5
  • Olie: Syntetisk olie
  • Produktserie: DEXOS2™
  • Version: SUPER SYNTHETIC
  • Varenummer: 19 42 003
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • OPEL GM: Motorolie
  • Vores pris: 372,45 kr.
Detaljer
OPEL GM Motorolie 5W-30, 5l, Syntetisk olie
Varenummer: 19 42 003
372,45 kr.
74,49 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
FEBI BILSTEIN 37918 Stik
Anmeldelser - 10
Produktbeskrivelse
  • Bredde [mm]: 3
  • Tilslutningsantal: 2
  • Farve: sort
  • Vægt [kg]: 0,02
  • FEBI BILSTEIN: Stik
  • Varenummer: 37918
  • Vores pris: 11,24 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
FEBI BILSTEIN Stik
Varenummer: 37918
11,24 kr.
Pris pr. stk
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
CASTROL EDGE Professional LongLife III 157EA4 Motorolie 5W-30, 4l, Syntetisk olie
Anmeldelser - 85
Produktbeskrivelse
  • Viskositätsklasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Producentens anbefalinger: VW 504 00, VW 507 00, Porsche C30
  • Indhold [liter]: 4
  • Olie: Syntetisk olie
  • Produktserie: EDGE Professional
  • Version: LongLife III
  • Varenummer: 157EA4
  • CASTROL: Motorolie
  • Vores pris: 526,09 kr.
Detaljer
CASTROL Motorolie 5W-30, 4l, Syntetisk olie
Varenummer: 157EA4
526,09 kr.
131,52 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
067SE EXIDE EXCELL EB740 Starterbatteri 12V 74Ah 680A B13 Bly-syre batteri
Anmeldelser - 29
Produktbeskrivelse
  • Produktserie: EXCELL
  • Batterikapacitet [Ah]: 74
  • Batteri: Bly-syre batteri
  • Bespænding: B13
  • Koldstarts-strøm (A): 680
  • Længde [mm]: 278
  • Bredde [mm]: 175
  • Højde [mm]: 190
  • Spænding [V]: 12
  • DIN / ISO: L3
  • Poltype: EN, 1
  • Polstilling 0
  • EXIDE: Starterbatteri
  • Varenummer: EB740
  • Vores pris: 927,01 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
EXIDE Starterbatteri 12V 74Ah 680A B13 Bly-syre batteri
Varenummer: EB740
927,01 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
555 59 EXIDE EXCELL EB620 Starterbatteri 12V 62Ah 540A B13 Bly-syre batteri
Anmeldelser - 44
Produktbeskrivelse
  • Produktserie: EXCELL
  • Batterikapacitet [Ah]: 62
  • Batteri: Bly-syre batteri
  • Bespænding: B13
  • Koldstarts-strøm (A): 540
  • Længde [mm]: 242
  • Bredde [mm]: 175
  • Højde [mm]: 190
  • Spænding [V]: 12
  • DIN / ISO: L2
  • Poltype: EN, 1
  • Polstilling 0
  • EXIDE: Starterbatteri
  • Varenummer: EB620
  • Vores pris: 777,82 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
EXIDE Starterbatteri 12V 62Ah 540A B13 Bly-syre batteri
Varenummer: EB620
777,82 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
027TE EXIDE PREMIUM EA640 Starterbatteri 12V 64Ah 640A B13 Bly-syre batteri
Anmeldelser - 29
Produktbeskrivelse
  • Produktserie: PREMIUM
  • Batterikapacitet [Ah]: 64
  • Batteri: Bly-syre batteri
  • Bespænding: B13
  • Koldstarts-strøm (A): 640
  • Længde [mm]: 242
  • Bredde [mm]: 175
  • Højde [mm]: 190
  • Spænding [V]: 12
  • DIN / ISO: L2
  • Poltype: EN, 1
  • Polstilling 0
  • EXIDE: Starterbatteri
  • Varenummer: EA640
  • Vores pris: 874,43 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
EXIDE Starterbatteri 12V 64Ah 640A B13 Bly-syre batteri
Varenummer: EA640
874,43 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
VAG Special G GS55502M4 Motorolie 5W-40, 5l
Anmeldelser - 78
Produktbeskrivelse
  • Viskositätsklasse SAE: 5W-40
  • Producentens anbefalinger: VW 502 00, VW 505 00
  • Indhold [liter]: 5
  • Produktserie: Special G
  • Varenummer: GS55502M4
  • VAG: Motorolie
  • Vores pris: 511,36 kr.
Detaljer
VAG Motorolie 5W-40, 5l
Varenummer: GS55502M4
511,36 kr.
102,27 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
CASTROL Magnatec Stop-Start A3/B4 15C94E Motorolie 5W-30, 4l, Syntetisk olie
Anmeldelser - 72
Produktbeskrivelse
  • Viskositätsklasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SL
  • Producentens anbefalinger: VW 502 00, VW 505 00, MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Indhold [liter]: 4
  • Olie: Syntetisk olie
  • Produktserie: Magnatec
  • Version: Stop-Start A3 / B4
  • Varenummer: 15C94E
  • Beholdertype: Kannister
  • CASTROL: Motorolie
  • Vores pris: 396,37 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
CASTROL Motorolie 5W-30, 4l, Syntetisk olie
Varenummer: 15C94E
396,37 kr.
99,09 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
VIKA 65010000101 Navkapsel, hjulnav
Anmeldelser - 2
Produktbeskrivelse
  • Monteringsside: bagaksel
  • VIKA: Navkapsel, hjulnav
  • Varenummer: 65010000101
  • Vores pris: 29,22 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
VIKA Navkapsel, hjulnav
Varenummer: 65010000101
29,22 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
079TE EXIDE PREMIUM EA530 Starterbatteri 12V 53Ah 540A B13 Bly-syre batteri
Anmeldelser - 30
Produktbeskrivelse
  • Produktserie: PREMIUM
  • Batterikapacitet [Ah]: 53
  • Batteri: Bly-syre batteri
  • Bespænding: B13
  • Koldstarts-strøm (A): 540
  • Længde [mm]: 207
  • Bredde [mm]: 175
  • Højde [mm]: 190
  • Spænding [V]: 12
  • DIN / ISO: L1
  • Poltype: EN, 1
  • Polstilling 0
  • EXIDE: Starterbatteri
  • Varenummer: EA530
  • Vores pris: 761,97 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
EXIDE Starterbatteri 12V 53Ah 540A B13 Bly-syre batteri
Varenummer: EA530
761,97 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
TYC 15-0385-00-9 Nummerpladelys W5W, på begge sider, med pærer
Anmeldelser - 8
Produktbeskrivelse
  • Monteringsside: på begge sider
  • Tillægsartikel / Yderligere info.: med pærer
  • Lampe / pæretype: W5W
  • TYC: Nummerpladelys
  • Varenummer: 15-0385-00-9
  • Stand: Helt ny
Detaljer
TYC Nummerpladelys W5W, på begge sider, med pærer
Varenummer: 15-0385-00-9
114,92 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
LuK RepSet DMF 600 0017 00 Koblingssæt med centraludrykker, uden styreleje, med svinghjul, med skruesæt, Specialværktøj er nødvending for montage, Dobbeltmassesvinghjul med friktionsreguleringsskive, med automatisk justering
Anmeldelser - 69
Produktbeskrivelse
  • Tillægsartikel / Yderligere info.: med centraludrykker, uden styreleje
  • Produktserie: RepSet DMF
  • Tillægsartikel / Yderligere info. 2: med svinghjul, med skruesæt, Specialværktøj er nødvending for montage, Dobbeltmassesvinghjul med friktionsreguleringsskive
  • Justering: med automatisk justering
  • Antal tænder (I forhold til max. frivinkel): 7
  • Max. kippetollerence [mm]: 2,9
  • Max. frivinkel [grader]: 18
  • Antal fastgørelseshuller: 6
  • LuK: Koblingssæt
  • Varenummer: 600 0017 00
  • Vores pris: 3362,74 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
LuK Koblingssæt med centraludrykker, uden styreleje, med svinghjul, med skruesæt, Specialværktøj er nødvending for montage, Dobbeltmassesvinghjul med friktionsreguleringsskive, med automatisk justering
Varenummer: 600 0017 00
3362,74 kr.
Pris inkl. 25 % moms, Gratis levering
PROFITOOL 0XAT1068 Styreværktøj, knastaksel
Anmeldelser - 3
Produktbeskrivelse
  • Brændstoftype: Diesel
  • Træktype: Rem
  • Mængdeenhed: sæt
  • Vægt [kg]: 0.24
  • Køretøjstype: VAG 2.0 TDI
  • Yderligere info.: 23-059; 303-1054, 310-085; 3359; 9882, 9883; MB99206; , MB99208; MB99209;, T10050; T10060A; , T10100; T10115; , T20102; T20167;, T40098
  • PROFITOOL: Styreværktøj, knastaksel
  • Varenummer: 0XAT1068
  • Vores pris: 123,96 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
PROFITOOL Styreværktøj, knastaksel
Varenummer: 0XAT1068
123,96 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger

Populární příspěvky

Abonner modtag vores nyhedsbreve

Udfyld din e-mailadresse for at få de seneste nyheder og tips: