Bremseklodser foran og bag til bil
Hvor køber man bil bremseklods til en god pris? Hos AUTODOC!

Klodser i mærke kvalitet: Top fabrikanter
Bremseklods til Top bilfabrikanter
Bremseklods til populære bilmodeller
AUTODOC Bedst sælgende: Klodser til en rimelig pris
De bedst sælgende udskiftningsdele fra Bremseklodser sektionen. Vi har et stort udvalg af reservedele fra forskellige mærker til Bremseklodser og andre lavpris tilbud i vores udvalg af dele



















Bil Bremseklods foran og bag: Hvilket mærke er bedst?
Ifølge vores kunder kommer de bedste reservedele i produktkategorien Klodser bag og foran fra følgende mærker:
- BREMBO
- BOSCH
- FEBI BILSTEIN
- FERODO
- ATE
Bremseklodser: Hvor meget koster dette produkt?
Prisen på bildele inden for kategorien Bremseklodser varierer fra 145 kr. til 828 kr., afhængigt af køretøjstype, producent og produktspecifikationer.
Udskiftning af Bremseklodser: Video reparationsvejledning
Sådan udskifter den bagerste tromlebremse og bremseklodser på FIAT PUNTO GUIDE | AUTODOC Top mærker som producerer du tromlebremse og bremseklodser: B...
Trin-for-trin Lærevideo til gør-det-selv bilreparation. Bliv en amatørmekaniker med Autodoc.
Bremseklodser: nyttige oplysninger
De bedstsælgende produkter: | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 986 424 098 | P 85 020 | P 86 002 | 0 986 424 512 | 0 986 424 790 | 13.0460-4034.2 |
Til populære bilmærker: | |||||
VW | FORD | PEUGEOT | BMW | TOYOTA | MERCEDES-BENZ |
Bremseklodser – tekniske oplysninger | |||||
Bredde [mm] | Højde [mm] | Tykkelse [mm] | |||
109 | 55 | 47 | 53 | 18 | 15 |
109,2 | 87 | 47,4 | 56 | 17,2 | 17 |
61 | 127 | 48,1 | 54,3 | 16,2 | 15,5 |
Få mere at vide om Bremseklodser - driftsmetode, diagnosticering, årsager til fejl og udskiftningsintervaller
Bremseklodser er en del af bremsesystemet. På mange måder bestemmer de, hvor hurtigt bilen vil stoppe. Når der trykkes på bremse pedalen, trykkes skoen mode skiven, som fører til at køretøjet bremser.
Typer af bremseklodser- Semi-metalisk. Klodser laves af jern, kobber og grafitpulver. Deres fordel er en god varmeoverførsel og ulemperne er hurtigt slid, tab af egenskaber når temperaturen falder, samt tilstedeværelse af stød når man bremser.
- Lav-metalisk. Dette er en af de bedste typer af disse kompenenter. Deres sammensætning er den samme som de organiske og forbedring af egenskaber opnås ved at tilføje kobber eller stål, der tillader en bedre afledning af varme. Den eneste ulempe er hurtig slid på bremseskiven.
- Keramisk. Vurtielt ingen ulemper: vandindtrængen påvirker ikke ydeevnen, slid på bremseskiverne er minimal, og støvet og varmen frigives i en langt mindre grad end i de ovenfor beskrevne analoger.
Basis på denne del er en metalplade med fast friktionsbelægning på den. Klodser passer med formen af bremseskiver eller tromle. En klods fastsættes på basen ved hjælp af nitter og speciel lim. Mange klodser har slid-sensor.
Tips til styring af bremseklodserLevetiden på bremseklodser afhænger af kørestil og kilometertal. Pludselig acceleration eller bremsning slidder delen hurtigere. Den gennemsnitlige levetid er 15 000-20 000 km. Det anbefales ikke at bruger klodser, hvis foringstykkelse er reduceret til 2-3 mm, da der er en risiko for skader på bremseskiven og at bremsevæsken koger.
Funktionsfejl på bremseklodser- delen er blevet deform;
- ved forekomst af frirum;
- skade eller revner på friktionsoverfladen;
- stærk slid af klodserne.
- ujævn slid af delene;
- aflæs slid-indikator;
- forekomsten af ranglen eller knirken i hjulet under bremsning;
- forøgelse af kræften, når du trykker på bremsepedalen;
- pedalen ikke vender tilbage til sin originale position, når du slipper;
- faldende effektivitet ved opbremsning.
- enheden ikke er ordenligt sikret;
- slid på bremseskiven;
- støv, skidt og fremmede objekter i belægningen;
- forkert installering;
- aggressiv kørsel;
- en fejl i bremse cylinderne.
Reparation og vedligeholdelse af gamle klodser anbefales ikke. I tilfælde af fejl skal de udskiftes, specielt fordi prisen på dem er relativ lav. Udskiftningsdele vil forlænge levetiden på bremseskiven og hele bremsesystemet. Du kan selv udskifte en klods med et begrænset set værktøj. For at gøre dette, følg disse trin:
- brems bilen ved hjælp af håndbremsen og hæv den;
- fjern hjulet;
- bank fastholdelsesstifter og styrestifter ud;
- Du skal drukne stempler i cylinderen på en skydelære og fjerne de gamle dele ved hjælp af en tang eller en skruetrækker;
- smør styrestifterne med olie og udfør ovenstående trin i omvendt rækkefølge.
- Tidsbesparelse. Du kan placere din ordre på blot få minutter.
- Mulighed for gratis levering.
- Tryghed. Alle reservedele er i garanteret kvalitet.
- Kvalificeret support. Få information fra support specialister hos Autodoc, når som helst.
- Hurtig levering.
Nyttige oplysninger om funktion, fejlårsager, diagnose og udskiftningsintervaller
Nyttige oplysninger om funktion, fejlårsager, diagnose og udskiftningsintervaller
FAQ
Delene holder gennemsnitlig i 30.000–50.000 kilometer på biler der er udstyret med en manuel gearkasse og mellem 25.000–30.000 kilometer på dem med en automatgearkasse. Levetiden afhænger af flere faktorer:
- Den individuelle kørestil. Hvis du ofte bruger bremserne ved høje hastigheder, kan delene nedslides allerede efter 5.000 kilometer.
- Køretøjstype. Tunge køretøjer kræver hyppigere udskiftning af komponenterne.
- Graden af slitage på bremseskiverne. En ujævn overflade på en beskadiget del har en negativ effekt på klodserne.
- Hvis bremsekaliberens stempler sætter sig fast, fører dette til en ujævn slitage af delene.
- Sammensætningen af friktionsmaterialet. Keramiske dele har en længere levetid end organiske.
Et sæt indeholder typisk 4 dele – to til hvert hjul på en aksel. Nogle sæt indeholder 8 dele til én aksel. Dette afhænger af bilens design.
Moderne dele er udstyret med elektroniske eller mekaniske slidsensorer. Disse indikerer at der er behov for at skifte delene, enten ved advarselslampen i instrumentbrættet, eller ved en hylelyd under bremsning. Du kan også måle friktionsbelægningens tykkelse med en kalibermåler og sammenligne værdien med den værdi fabrikanten har angivet som den mindst tilladte. Du kan også opdage slid ved følgende tegn:
- en øget bremselængde;
- et fald i mængden af arbejdsvæske;
- metalstøv på hjulfælgen;
- usædvanlige lyde og bankelyde når du stopper bilen pludseligt.
For at gøre dette, har du brug for:
- en flad skruetrækker;
- et sæt skruenøgler og ringnøgler;
- en donkraft.
Kig i din bils reparationsvejledning for detaljerede oplysninger. Denne procedure involverer som regel følgende trin:
- Sørg for at mekanismerne er kølet ned.
- Åbn motorhjelmen og fjern hætten til bremsevæskebeholderen.
- Bloker hjulene med stopklodser.
- Løsn hjulboltene.
- Hæv bilen.
- Fjern hjulboltene og tag hjulet af.
- Fjern fastgørelseselementerne til bremsekaliberen.
- Fjern holdeklipsene og tag slidindikatoren af (hvis denne er installeret).
- Tryk bremsekaliberens stempler ind.
- Tag de slidte dele ud.
Husk, at du skal påfylde bremsevæske og dræne systemet, når du er færdig med arbejdet. Træd et par gange på bremsepedalen, før du begynder at bruge bilen.
Mærkelige lyde under bremsning kan forårsages af følgende:
- Bremseklodser af dårlig kvalitet.
- Delene bøjer indad og belægningen fra fabrikken er endnu ikke skrabet af.
- Delene er monteret forkert.
- Samlingens komponenter er ikke kompatible.
- Systemet overophedes eller der køres i regnvejr.
- Der trænger fremmedlegemer ind i mekanismen.
- Bremsekaliberens stempel sætter sig fast.