• SHOP
  • CLUB
Prøv premium konto
0
Min garage
Tilføj køretøj
0
Vare(r) #
0,00 kr.
Din indkøbsvogn er tom

MERCEDES-BENZ W212 motorer

Indholdsfortegnelse

  1. MERCEDES-BENZ W212-motorer (2009-2013)
    1. MERCEDES-BENZ W212 benzinmotorer (2009-2013)
    2. MERCEDES-BENZ W212 dieselmotorer (2009-2013)
    3. MERCEDES-BENZ W212 AMG-motorer (2009-2013)
  2. MERCEDES-BENZ W212-motorer (2013-2016)
    1. MERCEDES-BENZ W212 benzinmotorer (2013-2016)
    2. MERCEDES-BENZ W212 dieselmotorer (2013-2016)
    3. MERCEDES-BENZ W212 hybriddrift (2013-2016)
  3. Konklusion: De bedste MERCEDES-BENZ W212-motorer i alle generationer

Mercedes-Benz E-Klasse W212 blev lanceret i 2009 og etablerede sig som en reference i det øvre mellemklasse-segment med et usædvanligt varieret udvalg af MERCEDES-BENZ W212-motorer. I løbet af to generationer tilbød Mercedes-Benz en imponerende teknologisk udvikling fra klassiske sugemotorer til ultramoderne turbomotorer og hybriddrev.

MERCEDES-BENZ W212-motorer (2009-2013)

MERCEDES-BENZ W212-motorer (2009-2013)

Den første W212-generation markerede et vendepunkt for Mercedes-Benz og introducerede adskillige nye motorteknologier, som ikke alle var lige modne. Kilometertallet varierede betydeligt afhængigt af motortypen: Mens de gennemprøvede V6-dieselmotorer nemt nåede op på 400.000 til 500.000 kilometer, krævede de tidlige CGI-benzinmotorer ofte dyre reparationer af det direkte indsprøjtningssystem eller knastakselfaserne mellem 150.000 og 200.000 kilometer. Især M271-motorerne led af problemer med timingkæden og kompressoren. Den absolutte topmotor i denne generation var E 350 CDI med sin 3,0-liters V6-diesel (265 hk), som perfekt kombinerede kraft, pålidelighed og økonomi og betragtes som en af de bedste dieselmotorer nogensinde.

MERCEDES-BENZ W212 benzinmotorer (2009-2013)

MERCEDES-BENZ W212 benzinmotorprogrammet bestod af et bredt udvalg af fire- til ottecylindrede motorer. Indgangsmodellen var E 200 med en 1,8-liters kompressormotor (184 hk, M271), som dog led af kroniske problemer med timingkæden og kompressoren. E 250 med 1,8-liters turbo (204 hk, M274), som først blev introduceret i 2011, viste sig at være langt mere pålidelig. CGI-motorerne med direkte indsprøjtning E 200 CGI (184 hk) og E 250 CGI (204 hk) bød på moderne teknologi, men var tilbøjelige til at forkulle indsugningsventilerne og have problemer med højtrykspumperne. E 350 (272 hk, M272) med sin 3,5-liters V6-sugemotor blev betragtet som en af de mest pålidelige benzinmotorer, mens V8-motoren i E 500 (388 hk, M273) var tilbøjelig til at have problemer med knastakselfaserne på trods af sin kraft.

MERCEDES-BENZ W212 dieselmotorer (2009-2013)

Den gennemprøvede OM642-serie dominerede udvalget af MERCEDES-BENZ W212-dieselmotorer. E 220 CDI startede med en 2,1-liters firecylindret (170 hk, OM651), som viste sig at være robust, men som af og til havde problemer med partikelfilteret. V6-dieselmotorerne udgjorde rygraden i serien: E 250 CDI (204 hk), E 300 CDI (231 hk) og den førnævnte E 350 CDI (265 hk) - alle med 3,0-liters OM642-motor. Disse MERCEDES-BENZ W212-motorer blev anset for at være usædvanligt holdbare og økonomiske med et brændstofforbrug på omkring 6,0 liter pr. 100 km. Problemerne opstod hovedsageligt, når vedligeholdelsen blev forsømt, især med gløderørene og EGR-ventilstyringen.

MERCEDES-BENZ W212 AMG-motorer (2009-2013)

AMG-varianterne bød på imponerende præstationer med E 63 AMG (525 hk, senere 557 hk) og dens 6,2-liters V8-sugemotor (M156). Denne MERCEDES-BENZ W212-motor udviklede sig til en af de mest karakteristiske AMG-motorer, men led under dyre problemer med knastaksel-fasemagneterne og lejlighedsvise skader på toppakningen under høj belastning.

MERCEDES-BENZ W212 motor Effekt Brændstofforbrug Typiske svagheder Bedømmelse
E 200 Kompressor 184 HK 8,1 l/100 km Tandhjulskæde, kompressor Problematisk
E 250 CGI 204 HK 7,4 l/100 km Ventilforkoksning, højtrykspumpe Moderat
E 350 272 HK 8,9 l/100 km Meget robust Meget god
E 500 388 HK 10,1 l/100 km Camshaft phaser God
E 220 CDI 170 HK 5,1 l/100 km Partikelfilter God
E 350 CDI 265 HK 6,0 l/100 km Usædvanlig robust Meget god
E 63 AMG 525-557 HK 11,9 l/100 km Fasemagneter til knastaksel God

MERCEDES-BENZ W212-motorer (2013-2016)

MERCEDES-BENZ W212-motorer (2013-2016)

Facelift-generationen bragte en betydelig forbedring af motorkvaliteten og betragtes som den mest modne W212-variant. De fleste MERCEDES-BENZ W212-motorer i denne generation kan nemt nå 300.000 til 450.000 kilometer med korrekt vedligeholdelse, hvor de reviderede V6-dieselmotorer fortsat betragtes som benchmark for lang levetid. De største forbedringer blev set i benzinmotorerne: De nye M274 firecylindrede turbomotorer viste sig at være betydeligt mere pålidelige end deres forgængere, mens V8-motorerne fra AMG blev konverteret til moderne biturbo-teknologi. Det absolutte højdepunkt var den reviderede E 350 CDI med optimeret udstødningsgasrensning og endnu bedre effektivitet. Hybridteknologien fik også sin debut med E 300 BlueTEC Hybrid.

MERCEDES-BENZ W212 benzinmotorer (2013-2016)

De reviderede MERCEDES-BENZ W212 benzinmotorer viste betydelige kvalitetsforbedringer. E 200 fik den nye 2,0-liters turbo (184 hk, M274), som eliminerede de kroniske problemer med kompressormotoren. E 250 (211 hk, M274) viste sig at være en særlig succes og udviklede sig til den mest pålidelige firecylindrede benzinmotor i serien. V6-motorerne E 300 (245 hk) og E 400 (333 hk) var baseret på den nye M276-serie med direkte indsprøjtning og turboladning, men viste lejlighedsvis problemer med turboladerne ved højt kilometertal. E 500 blev erstattet af E 400, mens AMG skiftede til den nye 4,0-liters biturbo-teknologi (M177) med 571 hk i E 63 AMG S.

MERCEDES-BENZ W212 dieselmotorer (2013-2016)

MERCEDES-BENZ W212-dieselmotorerne blev primært optimeret med hensyn til rensning af udstødningsgassen. E 220 CDI (170 hk, OM651) blev revideret og viste sig at være endnu mere robust, mens V6-dieselmotorerne E 250 CDI (204 hk), E 300 CDI (231 hk) og E 350 CDI (258 hk) bevarede deres gennemprøvede pålidelighed. En ny tilføjelse var E 350 BlueTEC med AdBlue-teknologi, som opfyldte Euro 6-standarden og bevarede sin legendariske levetid på trods af en mere kompleks rensning af udstødningsgassen. Disse MERCEDES-BENZ W212-motorer blev fortsat betragtet som benchmark for dieselmotorer i den øvre mellemklasse.

MERCEDES-BENZ W212 hybriddrift (2013-2016)

E 300 BlueTEC Hybrid kombinerede den 2,1-liters dieselmotor med en elmotor til en systemydelse på 231 hk. Denne MERCEDES-BENZ W212-motorhybrid havde en imponerende effektivitet med et standardforbrug på kun 4,1 liter pr. 100 km, men viste af og til problemer med den komplekse elektronik og hybridbatteriet, når den havde kørt mange kilometer.

MERCEDES-BENZ W212 motor Effekt Brændstofforbrug Typiske svagheder Bedømmelse
E 200 184 HK 6,8 l/100 km Betydeligt forbedret God
E 250 211 HK 6,9 l/100 km Meget robust Meget god
E 300 245 HK 7,4 l/100 km Lejlighedsvis turbolader God
E 400 333 HK 8,1 l/100 km Turbolader med højt kilometertal God
E 220 CDI 170 HK 4,5 l/100 km Meget robust Meget god
E 350 BlueTEC 258 HK 5,3 l/100 km Legendarisk pålidelighed Meget god
E 300 BlueTEC Hybrid 231 HK 4,1 l/100 km Kompleks elektronik God
E 63 AMG S 571 HK 10,5 l/100 km Ny biturbo-teknologi God

Konklusion: De bedste MERCEDES-BENZ W212-motorer i alle generationer

Udviklingen af MERCEDES-BENZ W212-motorerne viser Mercedes-Benz' skifte fra traditionel til moderne motorteknologi. Mens de tidlige benzinmotorer stadig havde begyndervanskeligheder, udviklede de senere turbomotorer sig til pålidelige kraftværker. V6-dieselmotorerne forblev modelseriens styrke hele vejen igennem og satte standarder for holdbarhed og effektivitet. AMG-motorerne gennemgik en komplet udvikling fra atmosfæriske V8-motorer til moderne biturbo-enheder.

  • Bedste MERCEDES-BENZ W212 benzinmotor:

E 250 (211 hk, M274, Generation II) kombinerer moderne turboteknologi med fremragende pålidelighed og et fornuftigt brændstofforbrug.

  • Bedste MERCEDES-BENZ W212 dieselmotor:

E 350 CDI/BlueTEC (258-265 hk, OM642) tilbyder den perfekte kombination af ydelse, pålidelighed og holdbarhed på tværs af begge generationer.

  • Bedste MERCEDES-BENZ W212 hybridmotor:

E 300 BlueTEC Hybrid (231 hk) med sit usædvanligt lave brændstofforbrug og solide egnethed til hverdagsbrug på trods af kompleks teknologi.

Når det gælder vedligeholdelse og reservedele til alle generationer af MERCEDES-BENZ W212-motorer, tilbyder AUTODOC et omfattende udvalg af originale kvalitetsreservedele med hurtig levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bedst sælgende: reservedele til en rimelig pris

QF 0468 BOSCH F 026 C00 468 Hjulsensor, dæktrykkontrolsystem
Anmeldelser - 27
Produktbeskrivelse
  • Frekvensområde [MHz]: 433
  • Materiale: Stål
  • Farve: sort
  • kan programmeres
  • BOSCH: Hjulsensor, dæktrykkontrolsystem
  • Varenummer: F 026 C00 468
  • Stand: Helt ny
Detaljer
BOSCH Hjulsensor, dæktrykkontrolsystem
Varenummer: F 026 C00 468
251,40 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Motorolie 5W-30, 5l, Syntetisk olie
Anmeldelser - 81
Produktbeskrivelse
  • Viskositätsklasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN, API CF
  • Producentens anbefalinger: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Indhold [liter]: 5
  • Olie: Syntetisk olie
  • Produktserie: DEXOS2™
  • Version: SUPER SYNTHETIC
  • Varenummer: 19 42 003
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • OPEL GM: Motorolie
  • Vores pris: 372,44 kr.
Detaljer
OPEL GM Motorolie 5W-30, 5l, Syntetisk olie
Varenummer: 19 42 003
372,44 kr.
74,49 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
PAD BOSCH 0 392 023 004 Vandcirkulationspumpe, motorvarmer 12V, uden holder
Anmeldelser - 24
Produktbeskrivelse
  • Nominel spænding [V]: 12
  • Tryk [bar]: 0,1
  • Transportmængde [l / h]: 900
  • Beskyttelsestype IP-kode: IP6K7, IP69K
  • Tillægsartikel / Yderligere info.: uden holder
  • BOSCH: Vandcirkulationspumpe, motorvarmer
  • Varenummer: 0 392 023 004
  • Vores pris: 527,13 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
BOSCH Vandcirkulationspumpe, motorvarmer 12V, uden holder
Varenummer: 0 392 023 004
527,13 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
QF 0469 BOSCH F 026 C00 469 Hjulsensor, dæktrykkontrolsystem
Anmeldelser - 16
Produktbeskrivelse
  • Frekvensområde [MHz]: 433
  • Materiale: Gummi
  • Farve: sort
  • kan programmeres
  • BOSCH: Hjulsensor, dæktrykkontrolsystem
  • Varenummer: F 026 C00 469
  • Stand: Helt ny
Detaljer
BOSCH Hjulsensor, dæktrykkontrolsystem
Varenummer: F 026 C00 469
248,43 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
CASTROL Magnatec Stop-Start A3/B4 15C94E Motorolie 5W-30, 4l, Syntetisk olie
Anmeldelser - 72
Produktbeskrivelse
  • Viskositätsklasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SL
  • Producentens anbefalinger: VW 502 00, VW 505 00, MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Indhold [liter]: 4
  • Olie: Syntetisk olie
  • Produktserie: Magnatec
  • Version: Stop-Start A3 / B4
  • Varenummer: 15C94E
  • Beholdertype: Kannister
  • CASTROL: Motorolie
  • Vores pris: 396,36 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
CASTROL Motorolie 5W-30, 4l, Syntetisk olie
Varenummer: 15C94E
396,36 kr.
99,09 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
VALEO 632200 Parkeringssensor bag, med sensor, Anzahl der Sensoren: 4
Anmeldelser - 20
Produktbeskrivelse
  • Monteringsside: bag
  • Farve: sort, mat
  • Trækanordning: med automatisk parkeringsassistent afbrydelse
  • Køretøjstilbehør: til køretøjer med anhængertræk
  • DIN / ISO: 17386
  • Sensortype: Ultralydsensor
  • Visning: uden visning
  • Vægt [kg]: 1,156
  • Kemisk egenskab: malbar
  • Nominel spænding [V]: 12
  • Tillægsartikel / Yderligere info. 2: med sensor
  • Monteringstype: montering
  • Sensorudstrålingsvinkel parkeringsassistent: Sensorudstrålingsvinkel : 0 til 5 grader
  • Højdejustering til [cm]: 65
  • Parkeringsassistent aktivering: med akustisk advarselsfunktion, med radio-mute, Aktiveringsmulighed via kontakt, Aktivering via bakgear
  • Parameter Programming, PPS (Parkeringsassistent): med parameter programmering, PPS
  • til køretøjsbredde til [m]: 2,2
  • Rækkevidde til [m]: 1,7
  • Rækkevidde fra [m]: 0,1
  • Højdejustering fra [cm]: 40
  • Monteringstid på [i timer]: 1,5
  • Antal sensorer: 4
  • VALEO: Parkeringssensor
  • Varenummer: 632200
  • Vores pris: 720,24 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
VALEO Parkeringssensor bag, med sensor, Anzahl der Sensoren: 4
Varenummer: 632200
720,24 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
MANNOL ENERGY MN7511-4 Motorolie 5W-30, 4l, Delsyntetisk olie
Anmeldelser - 63
Produktbeskrivelse
  • Viskositätsklasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Producentens anbefalinger: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Indhold [liter]: 4
  • Olie: Delsyntetisk olie
  • Produktserie: ENERGY
  • Varenummer: MN7511-4
  • MANNOL: Motorolie
  • Vores pris: 191,49 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
MANNOL Motorolie 5W-30, 4l, Delsyntetisk olie
Varenummer: MN7511-4
Se mere
191,49 kr.
47,87 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Motorolie 5W-30, 10l
Anmeldelser - 53
Produktbeskrivelse
  • Viskositätsklasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Producentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Indhold [liter]: 10
  • Produktserie: Longlife
  • Version: 504 / 507
  • Varenummer: MN7715-10
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • MANNOL: Motorolie
  • Vores pris: 505,39 kr.
Detaljer
MANNOL Motorolie 5W-30, 10l
Varenummer: MN7715-10
Se mere
505,39 kr.
50,54 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
Valvoline VR1 Racing 873432 Motorolie 20W-50, 5l, Mineralolie
Anmeldelser - 22
Produktbeskrivelse
  • Viskositätsklasse SAE: 20W-50
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SL
  • Producentens anbefalinger: Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Indhold [liter]: 5
  • Olie: Mineralolie
  • Produktserie: VR1 Racing
  • Varenummer: 873432
  • Valvoline: Motorolie
  • Vores pris: 422,94 kr.
Detaljer
Valvoline Motorolie 20W-50, 5l, Mineralolie
Varenummer: 873432
422,94 kr.
84,59 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-20 Motorolie 5W-30, 20l
Anmeldelser - 71
Produktbeskrivelse
  • Viskositätsklasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Producentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Indhold [liter]: 20
  • Produktserie: Longlife
  • Version: 504 / 507
  • Varenummer: MN7715-20
  • Beholdertype: Kannister
  • Køretøjstype: Bil
  • MANNOL: Motorolie
  • Vores pris: 977,95 kr.
Detaljer
MANNOL Motorolie 5W-30, 20l
Varenummer: MN7715-20
Se mere
977,95 kr.
48,90 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
-19%
LIQUI MOLY Top Tec 4600 3756 Motorolie 5W-30, 5l, Syntetisk olie
Anmeldelser - 114
Produktbeskrivelse
  • Viskositätsklasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C2, ACEA C3
  • API: API SN
  • Producentens anbefalinger: BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.52, VW 502 00, VW 505 01, Ford WSS-M2C917-A, GM LL-A-025, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-S3, MB 229.51, VW 505 00
  • Indhold [liter]: 5
  • Olie: Syntetisk olie
  • Produktserie: Top Tec
  • Version: 4600
  • Varenummer: 3756
  • Beholdertype: Kannister
  • LIQUI MOLY: Motorolie
  • Vores pris: 539,22 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
LIQUI MOLY Motorolie 5W-30, 5l, Syntetisk olie
Varenummer: 3756
sammenlignet med vejl. pris 668,24 kr.

539,22 kr.
107,84 kr. for 1 liter
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
BOSCH 0 986 AH0 300 Relæ 12V, 20A, 4-polet
Anmeldelser - 15
Produktbeskrivelse
  • Omskifterfunktion: Lukker
  • Strømstyrke [A]: 20
  • Spænding [V]: 12
  • Antal stikkontakter: 4
  • Relæfunktion: Arbejdskontakt
  • Temperaturområde fra [°C]: -40
  • Temperaturområde til [°C]: 100
  • BOSCH: Relæ
  • Varenummer: 0 986 AH0 300
  • Vores pris: 31,40 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
BOSCH Relæ 12V, 20A, 4-polet
Varenummer: 0 986 AH0 300
31,40 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
QF 0467 BOSCH F 026 C00 467 Hjulsensor, dæktrykkontrolsystem
Anmeldelser - 35
Produktbeskrivelse
  • Frekvensområde [MHz]: 433
  • Materiale: Stål
  • Farve: titan
  • kan programmeres
  • BOSCH: Hjulsensor, dæktrykkontrolsystem
  • Varenummer: F 026 C00 467
  • Stand: Helt ny
Detaljer
BOSCH Hjulsensor, dæktrykkontrolsystem
Varenummer: F 026 C00 467
273,67 kr.
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger
EK700 (067AGM) EXIDE AGM EK720 Starterbatteri 12V 72Ah 760A AGM-batteri
Anmeldelser - 20
Produktbeskrivelse
  • Produktserie: AGM
  • Batterikapacitet [Ah]: 72
  • Batteri: AGM-batteri
  • Koldstarts-strøm (A): 760
  • Længde [mm]: 278
  • Bredde [mm]: 175
  • Højde [mm]: 190
  • Spænding [V]: 12
  • DIN / ISO: L3
  • Poltype: 1, 1,EN
  • Bespænding: B13
  • Polstilling 0
  • EXIDE: Starterbatteri
  • Varenummer: EK720
  • Vores pris: 1485,16 kr.
  • Stand: Helt ny
Detaljer
EXIDE Starterbatteri 12V 72Ah 760A AGM-batteri
Varenummer: EK720
1485,16 kr.
Pris inkl. 25 % moms, Gratis levering
-62%
H7 OSRAM ULTRA LIFE 64210ULT Pære, fjernlys H7 12V 55W PX26d, 3200K, Halogen
Anmeldelser - 30
Produktbeskrivelse
  • Produktserie: ULTRA LIFE
  • Lampe / pæretype: H7
  • Lampekonstruktion: Halogen
  • Nominel ydelse [W]: 55
  • Spænding [V]: 12
  • Beholdertype: Æske
  • Farvetemperatur [K]: 3200
  • Sokkeltype glødepære: PX26d
  • OSRAM: Pære, fjernlys
  • Varenummer: 64210ULT
  • Stand: Helt ny
Detaljer
OSRAM Pære, fjernlys H7 12V 55W PX26d, 3200K, Halogen
Varenummer: 64210ULT
sammenlignet med vejl. pris 107,24 kr.

39,71 kr.
Pris pr. stk
Pris inkl. 25 % moms, ekskl. leveringsomkostninger

Populární příspěvky

Abonner modtag vores nyhedsbreve

Udfyld din e-mailadresse for at få de seneste nyheder og tips: